Ať je jaro nebo zima, na světě je vždycky príma
Záměr bloku:
Osvojit si poznatky o okolním světě, mít podvědomí o rozdílech mezi živou a neživou přírodou a základní podmínkou pro existenci života. Vnímat vliv člověka na životní prostředí.
Nabídka k tématům:
• charakteristické znaky ročních období
• činnosti charakteristické pro roční období
• rostliny, stromy,keře,plody
• zvířata domácí, volně žijící, exotická
• práci,hmyz
• dopravní prostředky, cestování,
• bezpečnost (dopravní situace, požár, povodeň, nepříznivé přírodní a povětrnostní jevy, ..)
• ekosystémy, ekologie
Cíle:
• rozvoj úcty k životu ve všech jeho formách
• rozvoj elementárních poznatků o živé a neživé přírodě, její změny v návaznosti na změny počasí a základních podmínkách existence života
• vytvořit podvědomí o vlastní sounáležitosti se světem, živou a neživou přírodou, lidmi a společností
• vést k pochopení, že změny způsobené lidskou činností mohou prostředí chránit a zlepšovat, ale i poškozovat a ničit
• rozvoj tvořivosti (tvořivé myšlení, řešení problémů, tvořivé sebevyjádření)
• rozvoj zpřesňování a kultivace smyslového vnímání
• upevňovat základy bezpečnosti v dopravním provozu
• rozlišovat některé obrazné symboly ( dopravní a orientační značky, označení nebezpečí) a porozumět jejích významu
• vytvářet podvědomí o mezilidských a morálních hodnotách
• osvojit si některé poznatky a dovednosti, které předcházejí čtení i psaní
• poznávat shodu, podobnost, rozdíl
• rozlišit a pojmenovat vlastnosti a vztahy mezi nimi (tvar,barva,,povrch, množství, velikost
• rozlišovat směry a vzdálenosti
• rozvoj interaktivních a komunikativních dovedností
• rozvoj fyzické a psychické zdatnosti
• pochopit vzájemné vazby v konkrétním životním celku (ekosystému – řeka, rybník, les)
• rozvíjet schopnosti záměrně řídit svoje chování a ovlivňovat vlastní situaci
• rozvoj schopnosti vytvářet citové vztahy, rozvíjet je a city prožívat